lördag, juli 05, 2008

WDS och bad!

WDS var trångt men roligt! Träffade en massa roliga kelpie och face race människor vilket var väldigt trevligt! Drago skötte sig exemplariskt både utanför och i ringen. Tyvärr var inte dommaren så jätterolig. Fick "Very good" vilket är typ HP och kom trea i junior klassen. Kritiken var under all kritik! Kunde stämma in på alla de hundar som var med. Inget konstruktivt eller berömmande. "Bra huvud med något ljusa ögon. Bra kropp, välställda lemmar, ganska bra rörelser" Ok, det braiga med huvudet och kroppen och det dåliga med ljusa ögon kan jag förstå. Välstälda lemmar?? Är det benen eller vinklarna? En kelp ska ju inte vara för tunn så det kanske var det. Ganska är ett väldigt vagt benämnande på rörelser. Bra, slarviga och ev. kort steg kan jag köpa men ganska?! Skit samma, han är ju min lilla, stora plutt ialla fall!!

Idag så firade vi att renheten inför utställningen var över och åkte ner till kohagen för att få Drago i vattnet. Traskade till en vik där vi visste stranden var bra och långgrunt men tji fick vi! Där var korna som går i kohagen och gett stället sitt namn. Fick traska tillbaka och vara där alla andra brukar vara. Tur för oss så vill de inte bada vid tio på en lördag! Hur gick det med badet då?? Roy studsade ut, badnymf som han är. Per vek upp byxorna och jag mina shorts och gick i. Drago var då ensam på stranden, skrikande som en stucken gris! Han var SÅÅÅ ensam och vattnet var SÅÅÅ BLÖTT!! Han bokstavligen kastade i sig i hopp om att landa i famnen på oss två och undvika vattnet...snötis!! Vi blev regält blöta på byxorna och efter en snabb överläggning tog vi av dem och gick omkirng i underkläder. Drago då... han belv helt vild! Studsade fram genom vattnet efter pinnar och tyckte allt var super roligt! När Roy hade utömt sin energi och var regält utpumpad försöket vi gå upp. Men inte! Drago ville i igen och Per fick agera pinnkastare ett tag till. Visserligen tror jag att Drago ändå kommer gå runt alla vattenpölar men troligtvis blir det en badnymf av "lilla" Drago!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu vill jag se ett kort på "lilla" Drago!!! De var ju så länge sen jag såg honom :) JILL

Anonym sa...

Dommeren har sikkert sagt velstilte lemmer på Norsk. Det betyr at hans ben er bra plasserte med gode vinkler :)

Jeanette