torsdag, juli 10, 2008

Lydnads träning

Brunråttan fick följa med och träna för Britt-Marie i går. Fick en massa ideér om hur fotet ska bli bättre och klickern fick sig en avdammning. Fattar inte varför jag glömmer att jag har den, det går ju så mycket bättre med vissa moment. Fick även en bra instruktion för att få rutan bättre med Roy. Sedan åkte jag hem och beställde Rapporthunden av Inki och Roland. Tycker jag kan börja träna mera avstånd nu när han börjar komma till "året"! Snacka om att tiden gått snabbt med Drago! Det var inte längesedan jag hade tre bordrar. I Maj var det ett år sedan Isop fick kasta in handuken och en Kelpie verkligen kom på tapeten. Vilken tur sedan att jag fick Drago för honom trivs jag verkligen med trots att han har svårt att koncentrera sig på matte (eller något överhuvudtaget). Den där tjuvparningen var något som H-H och Jago gjorde bra!! Förresten så ska (om det är aktuellt) en av Dragos avkomma heta Pago!! Jago-Drago-Pago! Kan ju inte bli bättre!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fniss ja visst ska den heta Pago... Syns idag ;) JILL