måndag, juli 21, 2008

Matbordet sålt

Vår matbord passade inte riktigt till köksoffan eller köket för den delen. I lägenheten på Ultuna var det perfekt men här var det inte optimalt. Vi har försökt kränga det på olika personer och i fredags så frågade Per sin jobbarkompis som precis flyttat om han ville ha ett bord. Det ville han och vips så var vårt bord borta! Det ser lite tomt ut med tre stolar, en soffa och ett litet, litet reserv bord. Men det får duga tills vi fixar nytt. Har sett ett på Ikea som skulle passa in!!

Håller även på att starta upp ett akvarium!! Pumpen, vattnet och växterna är på plats men fiskarna saknas. Tydligen skulle vattnet vara utan fiskar i en vecka... Vi var på Akvarie hobby här i Uppsala och pratade med experter. En liten tjej som bablade fisk språk. Bara facktermer!! Jag fick till slut nog och sa att "Jag har aldrig haft fiskar, jag förstår inte ett enda dugg utan det du säger!!" Då blev hon tyst och killen brevid fick förklara. I plurret är det ialla fall tänkt att ha några Golfbollar (uppblåsta guldfiskar), Neontetror och en sådan som äter alger. Funderar även på en liten kampfisk men det blir ofta bråk mellan dem och andra slöjfiskar så det får jag nog hoppa.

LÄÄÄNNNNGGGTTTTAAAARRRR till semestern för nu är jag bara så trött och behöver en paus!

Just det!! Var ute och tränade Drago i rapport. Skulle bli en bit på 150 meter i lördags men grannarna till stugan var där med deras hundar. De satt uppbundna precis där jag hade tänkt att ha mitt start så det blev 75 meter i kuperad trädgård istället, med dold matte. Gick SUPER bra!!

1 kommentar:

Anonym sa...

jo som planeringen ser ut nu så syns vi redan på vallningen... kul å se guldbrorsorna i hop om dom e lika eller inte