torsdag, juli 03, 2008

Lydnad och Agility

Gick emot mina principer med att bara träna en sak när man är på BK. Igår tränade jag både agility och lydnad med BÅDA hundarna!! Kryss i taket! Roy fick börja med lydnad och det gick bra. Samtidigt var det två valpkurser så vi var inte ensam på plan precis. Trångt och bökigt så jag bestämde mig att gå över till agility planen för den var ju tom... Körde hopp och slalom och lite kontakt med Roysan. Superbra och följsam men så är det där med höger slalom. Får hoppas att det släpper snart. Basketgris och skitsnack som nedvarvning.

Tyckte det var bra att valparna var över allt så kunde jag träna följsamhet med Drago. Men när jag gick ut så skulle de fika!! Va! Hur kan man göra så!! Fritt följ blev det då och det är ett moment som verkligen suger. Han går långt fram och en halv meter ifrån, osv... Skulle inte få en femma ens! Sedan blev det lite uppletande i supersmal gång. Han fick se mig lägga ut dem och snabbt och lätt plockade han in alla fyra sakerna :,) Ok, lite svängar hit och dit var det men kontenta är att han använde näsan! Det är ju annars inte riktigt hans stil.

Nu väntar vi på WDS och hoppas att det går bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni tar hem rubbet i helgen! ;-)

Anonym sa...

Lycka till nu på utst... Håller tummar!! JILL