måndag, juni 30, 2008

Rivnings arbete...

I dagarna två har det varit rivningsarbete hos Schotte och Ulli (+Otlila och Elif). Efter tre år utomhus och i källaren var det dags för att dra ut ALLT innomhus. Huset själv var isolerat med sågspån och halm med lite vanlig isolering runt badrummet som var renoverat på 80-talet. Nu är jag inte känd för att ha så mycket kråsor så jag nöjde mig med att bära smågrejor som skulle kastas, typ isolering, mattor och diverse annat skrövs. Planen var att jag och Ulli skulle lite lägligt försvinna vid lunch och gå en långrunda med hundarna och barnvagn men de planerna gick i stöpet. Att vara barnvakt till Otilia var ett eftertraktat jobb dessa två dagar. Jag och Ulli jobbade i skift för att få lite längre pauser. Förutom att detta avskräckte renoverings objekts husköp så var det roligt att se killarna faktiskt arbeta med liv och lust! Det där med att riva var visst roligt... hänger nog i hop med grillning. Förstöra och eld!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har också en (karl) som är bra på att riva. När det kommer till att bygga upp igen är det värre...