onsdag, juni 18, 2008

Träning med Roy

Roy och jag var och tränade igår. Agility närmare bestämt. Verkar som om jag lagt lydnaden på hyllan ett tag med Roysan i och med att Drago behöver mycket sådant just nu. Men Agilityn går bättre och bättre!! Igår skulle det egentligen vara tisdagsträning med vår träningsgrupp men det var bara jag som dök upp. Vilket var bra! Roy fick 45min med excellent träning och var superduktig! Han skötte sig exemplariskt på den banan som var uppställd med nummer så matte behövde inte tänka så mycket... Jag delade upp banan i flera sektioner och i slutet satte ihop alla och tog hela banan.
Roy är smart när det gäller följsamhet men en kråka i högerslalom...Efter hela banan som hade vänsterslalom kortade jag av till 8 pinnar och tränade höger. Han är helt beroende av mig på höger. Fattar inte vad jag gör för fel för iblande så går det med 12 pinnar utan hjälp men oftast inte. Men, men...

Efter jag kom hem så gick vi över till Schotte och Ulli och fikade samtidigt som vi tittade på fotboll (Italien-Frankrike). Måste säga att Henry i Frankrikes lag inte går av för hackor... Puss, Puss, Per :,)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi något tillfälle försökte jag lära Iza det där med "felslalom" och hon fattade – INGENTING! Med tanke på hennes ålder våra lågt ställda agilityambitioner så lät jag det vara där, vi får hålla oss till "rättslalom" oavsett hur banorna ser ut.

Anonym sa...

Kul med agility! Kör du något med dragos också, agility alltså?

Anonym sa...

Åh vad sugen jag blev på agility nu... har du börjat med Drago än?

Trevlig midsommar!