tisdag, juni 10, 2008

Back in Alnarp

Efter en liten sväng nu i helgen till mamma, bror och farmor så är jag åter i Alnarps gröna skogar. Det kliar i ögonen och näsan bara rinner. Den gröna skogen är full av gräs men fint är det! Idag hade jag bestämt för mig att vi började 8.15 men det var i morgon... Idag ska vi ut på resa till en gård i sydöstra Skåne som har odlat ekologiskt men övergått till konventionellt igen. Jag funderar att stanna hemma. Tror inte jag klarar av 4 timmar av gräs. Känns inte så lockande att förstöra flera dagar framåt bara för en litet besök hos en bonde.

I helgen blev det att kasta en massa skräp som mamma samlat på sig. Mamma fick sitta och passa Maja och hundarna medan jag och Daniel åkte till tippen. Det blev ett toppat nätat släp. Ännu finns det grejor kvar... Vi hoppade över kylen och en två-platte spis som inte fick plats ännu minder ork och tid till att köra en vända till. Billigt vara det att hyra släp också. Tre timmar för 130 kr. Helt klart värt att betala!
Vi var även hos Farmor och Farfar och åt lunch. Trodde att det skulle blir fika, men nej då! Det blev biff, potatis och sallad med kaffe och bulle efter. Mumma! Ska dit på lördag igen så att de får se Drago. Killarna fick stanna hemma för Brosans hundar skulle med. Esso och Roy är inte söta vänner precis så det är avskilldehet som gäller.

Som grädde på moset så belv det grillat i söndags kväll hos brosan. Hamburgare, klyftpotatis med jordgubbar och grädde/glass som efterrätt! Hundarna fick allternera med friheten i trädgården men det verkade som om de accepterade det bra (fanns liksom inga andra alternativ precis).

Nu börjar vi snart... Sitter i ett rum med 26 grader om solen ligger på. De där Akademiska hus har lite konstiga uppfattningar om i vilken temperatur man lär sig mest...

Inga kommentarer: