tisdag, juni 17, 2008

Back on track!

Då blir det lite till jobb innan semester. Semestern väntar i sista veckan i juli och tre fyra veckor framåt. OM jag börjar i tid. Som doktorand och forskare har man lite friare semester planer, eller man börjar semestern när man tror man har tid och slutar semestern när samvetet blir för stort och arbetshögen glider ner på golvet från skrivbordet... Ska fösöka jobba lite hemma på artiklen för att få lite mera arbetsro men det tror jag är svårt. Ska labba lite på andra artiklen också... KUL att man vet att man har att göra resten av året ut...

Glömde två saker kvar hos mamma. Laddaren till mobilen och snygga lila gardiner som jag såg i mammas fönster. Per tror att Jim har en laddare i hans låda som passar min mobil. Gardinerna får vänta till lite senare att bli hämtade.

Sista dagen i Alnarp så var jag på Zoo. Ett jättestort djurbutik som man bara måste besöka om man har vägarna förbi. Kör av Lund/lomma och ta mot Lund. Första svängen till höger in på en väg över åkrar. Man ser ZOO på taket till en jätte byggnad. Här finns allt! Inhandlade koppel till Drago, ox knutor, hundkex och en bollkastare! Bollkastaren är suverän och Drago bara älskar den! Älskar den gör säkert Roy också men han kan se sig om i stjärnorna för att få en boll kastad för honom!! Roy har tennisboll förbud och jag har inte lust att operera ut bollbitar från hans mage... Bollkastaren har kommit väl till användning när liten kelpie ska få bort toppen av energiberget som byggts upp under två veckor i koppel... Helt otroligt vad han fjäskar, biter, ska valla och terroriserar alla som kanske kan aktivera honom! Tar alla chanser att röra på sig. Får nog gå en runda med Ulli och Elif...då får han jobba för att få igång surpuppan Elif!! Superbra!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem!