onsdag, juni 04, 2008

Gräsliga hundar!!

Visst är det skönt att ha hund när det är fint väder... man har liksom en anledning att gå ut på morgonen, lunchen, etermiddagen och kväll. Vem vill byta bort det egentligen?? Som ni förstod i det förra inlägget är det mycket kaniner här i Alnarp. Söta, förvissor men dock väldigt intressanta för en liten border. Roy springer som en projektil så fort han hör något prassla i busken. Sticker in huvudet och SVOSH flyger det upp duvor!!! Det har hänt ett antal gånger nu och både jag och Drago hoppar högt. Kaninerna livnär sig bla. på gräs. Gräs är många allergiska av och så är även jag. Detta fullkomligt skiter killarna i utan med lätthet studsar fram och tillbaka från stigen där de egentligen ska vara, vilket resulterat i gräspollen attack på matte. Ögonen kliar och näsan rinner... inte kul! Possitivt är att jag måste gå ut från lektionen när det är ögondropps time. Tar en liten powernap på toan när jag ändå är där. Mycket piggare sedan!!

Annars så verkar killarna trivas i rummet. Eller de har inte sagt något som antyder att de lever djävel. Kanske är det Kong exercisen som gör sitt på kvällarna eller de långa promenaderna i koppel?? Eller så är de bara så gulliga mot matte när de är så gräsliga annars...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inbillar mig att Alnarp inbjuder till en mångfald av härliga/spännande/variationsrika promenader, allt grundat på att ha kört förbi!Ser fantastiskt ut då.

Sätt bomull i öronen på Fantomen och en musikmaskin i egna öron så behöver du inte reagera på Royans upptåg!!

Anonym sa...

Heeeej! Ska du med och valla nått!!! Vi kan väl höras när du är i U-a!!!
Kram