måndag, december 15, 2008

Sömn...vad är det??

I min enfalld trodde jag det skulle bli en lung helg. Det blev det i och för sig men med absolut lite sömn!!
Max (Pers syster son) var hos oss fredag till lördag. När han lämnades fick vi veta att han hade lite hosta. Ok, gilla läget. Tyckte inte att han hostade värst under dagen men typ halv sex på lördag morgon satte han igång... Ingen sömn där inte!
Lördags morgon prommis var cirka 7 km med Anna och Ivar (tollare). Mycket roligt att ha en hundkompis som är med att gå långrunda med. Ulli är villig men snö och vagn går inte så bra ihop. Drago var lite suspekt mot Ivar först men efter lite tankeverksamhet så lekte de bra!! Även Roy var med på ett hörn och det tillhör inte vanligheterna! Trötta och goda kom vi hem halv tolv och då hade Per både damsugit, tvättat golv och hängt tvätt!! Ibland kan han!! Mamma fick sina grattisar och skönsång via telefon, fyller år på Lucia, och jag brukar ringa så snabbt jag vaknat men halv sex är lite för tidigt. Efter blev det lusse fika hos svärmor som bakat under förmiddagen. När Max åkte hem igen var det som att släppa ut luften och alla dvs. jag, Per, Roy och Drago somnade sött i soffan.

Natten till söndagen bestämnde sig Roy att han hade fått samma otäcka baselusk som Drago hade för två veckor sedan... ut för prommis mitt i natten. Inte så roligt när man vet att det kommer ta en vecka att bli frisk hund igen. Naturligt vis var jag ute i natt också och nu är jag bara såååå sömnig och önskar mig ett hus med hundlucka så att killarna själva kan gå ut mitt i natten. Tror ni tomten kan ge mig det?? Eller det räcker med en veckas sömn och friska hundar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror faktiskt förutsättningarna för att tomten kommer med punkt 2 på önskelistan är större. ;-) Och det behöver ju inte bli lika allvarligt med Roy. Han är ju faktiskt en borderterrier. :)