måndag, december 08, 2008

Sim, utställning och förkyld

För att Drago skulle vara hanterbar på Hund 2008 som gick av staplen i söndags så simmade han för första gången i fredags. Roy fick simma först med en höna som lockbete. 2*3 minuter fick det bli i och med att det är endast andra gången han gick i plurret. Roy tar i för kung och fosterland när han ska efter hönan och trött är han efteråt! Matte också för hon fick springa runt bassängen med hönan i högsta hugg!!

Drago plaskade, stänkte och ibland sjönk som en sten! Det är tur att Maria har flytvästar annars skulle det inte gått så bra för Drago-Pago. På med flytväst vilket gör att Drago blir väldigt stel (gillar inte "tröjor") och nedsänkning från kanten av bassängen... Som han plaskade!! Hade på mig ett förkläde men det hjälpte föga. Ibland simmade han dock jätte bra men ibland fick han fel på rytmen bak och försökte hoppa fram som en kanin! Då var det tur att han hade flytväst!! Sjönk som en sten med baken medan framdelen guppade i flytvästen. När han väl fick komma upp igen så var han ändå så modig att han fick självmant upp på rampen till basängen och tog sig en liten slurk av vattnet, galna hund!

Utsällningen var dragig! Drago drog som ett jehu hela vägen till ringen, brevid ringen och i ringen. Som tur var så är det ju marmor golv i entren och betong golv över allt annars utom i ringen så här vässades klor. I ringen fick vi gå tre varv. Monster och Ola kom inte till start så det var bara vi i ringen. Första varvet studsade han fram, andra lite mera gång och tredje super bra!! Fick super kritik men han fattas tänder och därför en tvåa och ut. Surt sa räven men det är ju inte utställning som jag ska ha honom till.
Innan start så letade jag, Ulli och Otilia efter en brunt, rätt så brett utställningskoppel till Drago... det fanns inte ett enda som jag kunde tänka mig så till slut så köpt jag ett svart istället. Trodde det skulle vara lätt men icke!! Efter vår kritik så gick vi för att hitta en metall apport lagom stor till en kelp... Inte ens det fanns!! Dålig mässa!!

Till råga på allt så har jag en elaksinning förkylning på halsen! Ont i huvudet, halsen och tänderna... inte alls så roligt!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hade velat se Drago i bassängen, och Roy med för den delen. :)

Synd på tänderna, men bruks går ju att köra ändå. :)

Hoppas förkylningen släpper snabbt.

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit via Jills sida. Jag blev nämligen nyfiken eftersom jag också vet en Ylva med vovvar och hennes ena heter faktiskt Grus, på riktigt.... Kolla in
http://hagstedt.nu/

Anonym sa...

Stackars Fantomen ikastad med flytväst i en bassäng:-(
Förstår inte matte att detta kan orsaka men för livet, jag ska ta ett snack med henne när vi träffas.
krya på dig Ylva
pappsen

Anonym sa...

Som sagt "surt sa räven!".... Kul att ses dock....

Ska vi preliminärboka den 30:e på Knivsta?

Anonym sa...

blev nyfiken på din sida, det är jag som är Grus uppfödare, Carina Kennel Freckles, otroligt vilket sammanträffade, känner även Jenny m Robban, Jenny var min fodervärd (jag ägde robban)

Maria, Dina och Kylie sa...

Bara bra med mindre antal tänder... Blir ju mindre synligt tugg på apporten då ;) :)

Skämt åsido, saknar han många tänder eller?

Anonym sa...

Hej!
Vad roligt att du hittade till oss. Och vad roligt med alla likheter. Tur kanske att jag fuskat mig till en brun hårfärg på senare tid så att vi skiljer oss lite. ;)

Kul att läsa om dina och dina BoysenBärs äventyr. :)

Anonym sa...

Hittade ingen metallapport i rätt storlek heller.

Anonym sa...

Tänder behöver man inte när man är en brukshund ;) Hade med min lilla kamera så det blev inte så bra bilder.

Anonym sa...

Nej fy för skräckisar! Usch den med pojken som säger "I can see dead people" har jag inte ens vågat titta på!

Flytvästar är till för mesar, Drago försökte väl glida ur den när han lät bakdelen sjunka, pinsamt ifall någon skulle se fantomen i flytväst! ;)
Surt men som sagt, brukshundar behöver varken ha tänder eller va snygga för att lyckas! :)

Anonym sa...

Litet tips om Dragos tappar bakkärran; Sätt en mindre flytväst, bakvänd (halslinningen vid svansen) på honom så går det lättare. Ta sedan bort den när han vant/lärt sig.

Funkade på Chilybilly ;)
Ewa