söndag, maj 11, 2008

Väntar...

Då är det dags att åka hem igen... inte en dag för tidigt! Det är väldigt skönt här på Field Station men har man ingen bil mitt ute i ingenstans med två mil till närmaste kiosk så blir man lite lappsjuk. Det har varit väldigt intensivt men igår så slappade vi lite i bastun och "badade" i sjön. Det var SVINKALLT så jag tog mig ett kärringadopp. Gjorde två tappra försök att ta mig i men hela jag bara skrek att DETTA VAR FÖR KALLT!! Tyvärr så hade danskarna druckit upp all öl kvällen innan så det blev ingen öl på verandan utan vatten och lite skvaller.

Längtar hem nu till en säng som inte är en pinsäng från 1961, hundarna, Per och ett normalt tempo i jobbvärlden. Om tre veckor så åker jag ner till Alnarp för att vara där två veckor. Det är ialla fall mera sivilisation och så kan de snacka ordentligt, dvs skånska!!

Nu ska vi bara gå i Tamere tills planet går 20.50... klockan är nu sensk til 07.10 och finnsk tid 08.10. Planet landar på Arlanda 20.45. Snacka om tidssparande!!

2 kommentarer:

Rosa sa...

Välkommen till Skåne Här är så vackert med alla gula rapsfält och andra gröna åkrar. Bara få lukta på syrener som blommar för fullt det är underbart. Kram från Kattarp

Anonym sa...

Håller med dig; borta bra men hemma bäst!