söndag, maj 18, 2008

NU är han trött!!

Igår var han nog inte så trött som det verkade... idag så SOV han påvägen hem!! Det tillhör inte till vanligheterna då han brukar kolla läget istället.

Drago var jättefin idag! Matte hade lite dålig koll i början men det ordnade upp sig superbra till slutet. Näst sista rundan som faktiskt kom på film (TACK Maria!!) gör han ett superskick efter fåren och är så samlad en 9 mån kelpie kan vara!! SUPER nöjd!! Jag kommer inte ihåg om den nästa händelse är med på film men ett får stack iväg och Drago for efter som ett jehu. Inte lönt att kalla här inte, utan jag väntade för att se vad som hände. Drago tar yttervav och helt enkelt hämtar in fåret igen!! Snacka om att det där satt i generna!! Ska träna lite mera så att vi kan tävla lite i Kelpie klubben och få ett godkänt anlagstest... Sedan är det bra motion för att få uthållningen i rapporten!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med vallning!!! Jag längtar till kennel-vallägret! Finns nog ingenting som gör de små bruna så trötta som att jaga efter de där fårskallarna :)

Anonym sa...

Låter kul med vallningen! Vi får väl se om mina planer går i lås; att nästa hund blir en WK, då får jag också prova på detta. :)

Anonym sa...

åh vad kul ni verkar ha haft :) Snart får jag oxå prova :)