tisdag, september 09, 2008

Missförstånd eller glömd??

Till lunchen var vi tre stycken tjejer som skulle trava ner till Syltan (en restaurang på Ultuna). Roy och Drago fick följa med för vi skulle ju bara hemta mat och sedan gå upp igen. Väl nere så frågade Erica om jag skulle ha något. Nej det skulle jag ju inte ha. Meddelade att jag väntar här medan ni går in. Ok, sagt och gjort. Där stod jag i skydd från regnet och såg den ena efter den andra gå in och komma ut igen... Efter 15 minuter börjar jag undra om tjejerna hade stått i fel kö, ramlat och slagit sig eller helt enkelt satt sig för att äta... Ringde Inga och undrade var de tagit vägen. VA!! Står du kvar??? Skrek hon i luren när hon fattade vad jag menade. Mitt svar blev -Ehhhh, Ja... skulle ni inte in och ta med er??

Lite glömd blev jag nog men mest bestod i missförståndet att Inga pratat om att ta en varm lunch men att hon inte hade bestämt sig förrän hon såg vad det stod på menyn. När menyn var bra så beslutade de att äta... Trodde säkert att jag var telepatisk... MEN som plåster på såret så låg det en Snickers på datan när de kommit tillbaka!! Ingen skada skedd och Drago fick passivitets träning på köpet, vilket han klarade galant och matte får en anledning till att äta godis!!

Nu ska vi ut i regnet och agility träning ikväll!

Ps. Lisa fick inte jobbet på röngten på KC men har sökt till Västra djursjukhuset i Götet... Inte Uppsala men definitivt en bättre arbetsplats än nu, så håll tummarna i två veckor till!! Ds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för tipset! Ska definitivt kolla upp löpänder...