onsdag, september 03, 2008

Drago agilityhund???

Nu har höstsäsongen för agility träningen börjat igen. I och med att jag jobbade hemma igår så fick Per fixa hemfärd själv. Trodde han skulle vara hemma så att jag kunde dumpa Drago på honom men icke. När klockan började närma sig avfärd och han fortfarande inte kommit hem så fick Drago helt enkelt följa med. Planen var att han skulle sitta i bilen...

Vi kom till Knivsta i god tid och tog en liten prommis. På vägen tillbaka till bilen går man förbi agilityplanen och förra gången trilskades jag med Drago på säcken. NU fick jag den snilleblixten att jag gör som med bordrarna för inlärning...skickar den som kan först!! Det är nog det enda som jag har kunnat överföra på Kelpien av min träningskunskap (har nog varit lite terrierinriktiad...). Skickade Roy som fick godis varje genomgång. Snacka om att Drago var sugen på godis men fattade inte riktigt varför Roy fick och inte han!! Efter fem eller sex gånger så glänste det till och Drago följde efter Roy in i säcken och igenom!! Mycket godis och bus!! Sedan var det bara att skicka X antal gånger till. Han behöver nog ett träningspass till med Roy innan det sitter.

Roys träning går som tåget men det är det där J-VLA slalomet fortfarande! Ska sätta kompostgaller för fel ingång nästa gång. Läste det på Illbattingens hemsida. När det var large hundar så fick Drago vara ute och titta. Han tycker det ser jätteroligt ut och vill hemskt gärna vara med. Naturligt vis kunde jag inte hålla mig borta så några hopp, däck och tunnlar blev det. Han börjar söka upp hinderna själv när jag säger hopp eller tunnel vilket är bra. Han sög även upp på A:et självmant ett hinder som han har gått på två små träningspass innan. Går det bra nu i höst blir det nog en nybörjar agilitykurs till våren. Det verkar ju som om han har potenisal i agility... Vad kommer det att bli av denna hund monne???

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att det går bra med Dragos på agilityn!!!

Anonym sa...

Han kommer att bli utställningshund,agility,rapport och lydnadshund!!! Helt super kommer han att bli!!

Anonym sa...

Glöm inte korad, spårchampion och inte minst sökchampion!!! Eller hur? Ehh, förresten, det är inte förhandlingsbart:p