fredag, april 18, 2008

Trädfällning, stockar och insektsburar...och lite träning

Idag så fick vi, jag, Hanna och Tommy, ut burarna i skogen. Vi försåg även oss med träd som vi (mest Tommy men både jag och Hanna fick hjälpa till och putta vissa träd på rätt håll) fällde på plats efter slumpartad utlottning om vilka som skulle fällas. Totalt så gick det åt åtta granar som kapades upp i en meters stockar. Tolv av stockarna fick simulerade insektshål där sex av dem placerades i burarna. Tolv till lades i burarna med stockarna med hål i medan sex stockar fick insektsfermon på sig och låg en bit bort från de andra. Detta skulle göras på två ställen men vi hann bara med ett helt och kapningen och burutläggningen på det andra innan vi kastade in handuken för dagen. Bilen drar ut igen på måndag för resterande jobb...
Schemat började i morse när jag hämtade upp Hanna vid mosken åtta, halv nio hämtade vi upp Tommy och burarna i Skyttorp. Halv tolv var alla träd fällda och burar utlaggda. Då fick Tommy fritt och körde hem igen. Jag och Hanna var kvar och släpade stockar, silikona burar och trixade lite till. Vi anlände till Uppsala igen halv fem REGÄLT utpumpade och matta i hela kroppen... Per är och river en vägg på hans jobb där jag egentligen skulle hjälpa till men jag stannade hemma... Fick honom till och med att åka en runda via Max (han skulle hämta en borrmaskin)för att jag skulle få mat...Pussis!!

I tisdags hoppade Roy agility medan Drago fick mest vara i bilen. Lite social träning fick han visserligen både föra och efter agility passet. Roys stora stötesten är slalomet men fick en liten hint om att jag kanske pekar för närma min kropp för att han ska fatta att han ska ta första pinnen. Funkade i slutet men vet inte om det var för att han hoppat länge och kunde banan eller att det var jag som gjorde rätt...

Onsdagen var det Roy som mest fick vara i bilen. En genomkörare på tvåan sedan var det Dragos tur. Det börjar bli bättre att inte kolla på de andra hundarna/mäniskorna speciellt när bollen kommer fram! Snabba läggande, sättande och ställande tränas med den, han blir riktigt glad och överskottsenergin sipprar ut så att han kan koncentrera sig på matte. Vi tränade även tandvisningen där faktiskt Sandra kunde klappa honom utan att han studsade som en bandyboll!! Det är första gången!!! Vi körde även lite budföring och han har inga problem att springa mellan två stationer. Vi är väl inte riktigt vid rapportsträckorna ännu men det jobbar vi på! Som avslutning blev det bollkastning i superfart och fika inne i klubbstugan där guling fuling (Dino) och Krumelurens matte bjöd på kladdkaka... MUMS! (även om den var köpt...)

Nu sitter jag vi datorn men när detta är klart är det dumburken som gäller...och snart sängen....zzz...zzz...Imorgon är jag på klubben och hjälper till vid spårtävlingen. Kul, Kul men kommer med säkerhet vara mörbultad i morgon bitti...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att de går framåt för dig :) De är bara att träna & träna de brukar ge färdighet :p Ha en trevlig spår dag :)

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Placa de Vídeo, I hope you enjoy. The address is http://placa-de-video.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Full rulle märker jag - men då har man ju inte tråkigt i alla fall (brukar jag trösta mig med). Ha de gott!

Anders med de källsorterande hundarna träffade någon ansvarig i Karlstad som kände dig... Världen är liten...