fredag, april 04, 2008

Full fart i veckan!

I måndags var det pedagogik kurs och hundarna fick vara i bilen. Vi börjar nio så det blir en 45 min prommis på morgonen. Sedan fick vi extra lång lunch så där han jag med en prommis på 1 timme!! Sedan en till när vi slutade. Bortskämda mina hundar!!

Tisdagen var det super väder och en dag ute i fällt. Killarna fick följa med ut. Från nio till tolv pep Drago... hmm... Sedan tröttnade han och kollade på annat. Innan vi skulle packa in oss i bilen igen så hittade Roy en skit som han rullade sig i... inte det roligaste doften kan man säga... Det blev att skölja så gått det gick med dikesvatten och öppna fönster när vi åkte hem.

Onsdagen var det pedagogik kurs igen så en 45 min prommis på morgonen. Vi fick ledig eftermiddag och slutade 12 så där kom en långrunda till!! På kvällen så tog jag båda hundarna med mig till Knivsta och tränade. Gick bra! La även ett spår till Drago som gick lite vinglit men han kom fram ialla fall! Lydnaden går framåt även för Drago om han nu inte skulle var så jäkla glad i allt och alla!!

Torsdag var det dags för fält igen. Denna dagen var det kallt och dimma så hundarna fick sitta i bilen... De vet nu hur man sätter igång larmet i bilen... KUL!! På kvällen var det skott träning och denna gången hittade jag dit :,) (med lite hjälp, Cissi hämtade oss på klubben) Drago reagerade inte alls på skotten och tyckte att livet lekte (som vanligt)!

Idag har jag varit ute med Tommy Tomat på SLU service och gjort insekts burar. Prao Kalle skulle hjälpa mig men han var så slö att klockorna stannar!! Det skulle gå snabbare om jag skulle gjort det själv!! MEN man måste vara två för vissa grejor så det gick inte att dissa honom helt...
Ikväll ska jag och Per gå och titta på Joe Labero!! Om jag inte somnar i stolen... är SUPER trött, sleten och träningsverkad!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas Labero var bra, och att ni inte blev borttrollade. ;-)