onsdag, april 23, 2008

Lite av varje

Hade ett gediget schema att göra i helgen. Mycket blev av men tyvärr så fick spåret som jag ville lägga hoppas över...MEN det ska jag göra bot på denna helgen! Igår var vi på agility träning med Roy och faktisk så följde Per med!! Vissa stunder, innan Per tröttna på att ha en hängandes kelpie i händerna, såg det riktigt sansat ut för honom med Drago. När matte hoppade med Roy lät han som en misslur a la kastrerad. Vilka ljud den hunden kan åstadkomma!! För övrigt så tog Roy slalom både fårn höger och vänster helt super duper bra!! Poletten ramlade ner ialla fall den gången...nu ska vi bara se om det håller i sig och gör det det så "HERE WE COME!!" på tävlingsbanorna.

Idag var det lydnadsträning med Drago. Roy fick sin kong och stannade med glädje hemma. Drago har börjat fatta att vi ska på klubben och drar som bara den in på planen. Idag så var jag extra enivs och tog små, små steg när han var stilla vid sidan...det tog ett tag för att komma in. Det var bara tre stycken på dagens träning vilket var lagom störning för stanna övningar. Gick över förväntan :,) Budföringen med Ulla gick också bra, han tjuvade lite men vi har ju bara tränat med Husse och Sandra innan så det är ju i inlärningsfasen fortfarande. Även lite fotgående med svängar fick det bli också men sedan krachade hans hjärnceller. Det blev avslutning med lätta sitt/ligg/stå övningar med boll som belöning. En trevlig kväll med en koncentrerad kelp, så jag klagar inte...

Men lite måste jag ju klaga ändå... Vi har ingen värme och inget varmvatten... De satte upp en lapp igår med "fjärrvärme avstängt 080423 00:00 24 timmar framåt" Kan man säga att jag just nu bara dör för en dusch...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud Ylva... jag känner lukten ända hit....:):):)

Kul med koncentrerad Drago!

Anonym sa...

Heeej! Long time no see... hoppas allt är bra! Höres för nån liten träff kanske?!?

Anonym sa...

Då får ni väl satsa på att bli årets agilityborder i år då? ;-)