torsdag, april 10, 2008

Roy Skoy!!

Royan hade sin första agility träning efter vinteruppehållet i tisdags. Det var snöblandat regn som ömsom vräkte ner ömsom bara var blött. Men det struntade en viss liten terrier i och hade JÄTTE roligt!! Roy har en tendens till att bara vara så djälka speedad när det varit uppehåll och det var han kan man säga nu också. Han sprang, sprang, sprang omkring och hade jätteroligt med och utan hjälp av mig. Vi fick ställa iordning en rundbana så att han fick utlopp av sin energi innan vi tog tag i att träna. Träningen bestod i slalom (som vanligt) och i slutet såg det riktigt bra ut fyra pinnar både på höger och vänster. När han väl kommer in i slalomet så går det som tåget men allt som oftast så springer han förbi alla pinnar utom de tre sista... Han har liksom inte tid att göra HELA slalomet :,)

På ondagen var det Dragos tur men då var det samma väder och jag bestämde mig att ta lite träning hemma istället....det blev inget av det heller men dock hann vi köpa NY TVÄTTMASKIN!! JIIIIIHHHHAAAAA!!! Nu ska det tvättas och bli RENT!! Man kan förskjuta tiden framåt vilket gör att man kan ladda en tvätt, åka och göra något roligt typ spåra och så är det klart när man kommer hem...vilken bra uppfinning! Om jag tränar Per till att hänga upp tvätten så behöver jag bara fylla i den och trycka när den ska starta... Undrar om man kan klicka in en sådan sak...???

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag har hört att ingenting är omöjligt bara man har en klicker och rätt belöningar ;) Så klicka på du!

Anonym sa...

hörru Det låter väl inte riktigt snällt att klicka? Du kan väl åtminstone köra m "ölspåret" och avsluta det m ett sexpack på tvättmaskinen. Det hade jag nog gått på:-)
pappsen

Anonym sa...

Klicker är fantastiskt, men DÄR ungefär tror jag att gränsen går. ;-)

Anonym sa...

Min karl kommer aldrig att tvätta här hemma :( Inte ens för en öl.... Men jag slipper i stället rensa avlopp :p Ha de gott / Jill