måndag, april 07, 2008

Superhelg!

Joe Labero var helt... förtrollande!! När man tittar på Tv så kan man förklara allt med kamera vinklar. Live finns inte dessa att skylla på. Hur tjejen packades ner i lådan, bytte kläder och poppade upp igen förblir ett mysterium. Både jag och Per satt och kollade efter skuggor eller liknande men icke en skymt... HUR han sedan kunde spotta ut kort från handen utan att man såg kortleken, eller hur det svävande bordet sväva bland publiken, är ... ja... skills helt enkelt! Har ni möjligheten så gå och kolla och se om ni kan lista ut grejorna han gör. Helt klart är han underhållande inte bara som trollkarl men även som komiker. Vi skrattade gott många gånger!!

Sliten efter en full vecka så ville jag bara slappa på lördagen. Det blev premiär i stugan med två spår till Drago och ett till Roy. När spåren låg till sig sprang de omkring med Bamse (vavva) hack i häl. Bamse har en tendens till att jucka på Drago vilket inte alltid uppskattas. Bamse är 10 bast så han har pondus den lille skiten. Drago ville inte riktigt sätta sig upp mot honom men löste det med att ta en runda runt huset eller helt enkelt trava ifrån Bamse. Tror Bamse sover fortfarande efter 2.5 timme spring efter Drago!! Roy har inte rikgitg det problemet med Bamse... Han har lite mera kraft i kroppspråket som säger att "sätt dig inte på mig!!" eller "börjar du jucka på mig är du dödens...!"

Dragos första spår gick bra fast lite vinglit. Han fick en naturlig vinkel som gick galant trots att gubben som har stugan bredvid oss körde med rullebören över spåret ett par gånger. Andra spåret gick bättre. Men han behöver lite pauser då och då för att ränsa hjärnan.

Roys spår efter "basketgrisen" gick superbt! Han börjar gå bättre och bättre på människospår. Ska träna lite till bara på människa och sedan lägga in skanken igen och ta det där vilspår championatet. Han har slackat lite med spårandet och tagit vilt istället men nu hoppas jag han fattar att han ska ta vilt+männsika. Vi får se helt enkelt!

Söndagen gick till att sätta upp en vägg hos Anders. Det blir nog tapeter nästa helg...
Sedan har även tvättmaskinen satt sin sista potatis. När man tvättar ett lakan två gånger och det ändå inte är rent då är det dax att köpa ny.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktiga ni är som är ute och spårar!

Joe Lobero.....men då krävs det att man har ett normalt liv...som jag hade när jag bodde i Uppsala... och inte det kaosliv jag lever i dag! Här hemma tänker vi bara HUND (så tråkigt är det:)).

Anonym sa...

TACK! Hyzz-hundarna är allt riktigt bra hundar!

Anonym sa...

Spårar & Spårarvad duktiga ni är :) Vill också ut i skogen NU!!!!!! Ska bara jobba denna natt sen ledig :) Då ska jag ut i skogen!! JILL