onsdag, maj 02, 2007

Ett år äldre och kanske lite klokare

Ja. Då är man närmare femtio än noll.... Känns inte så farligt för mitt unga sinne är ju fortfarande intakt! Födelsedagar hemma i Skåne brukar börja med att mamma smyger upp och fixar frukost på sängen medan jag smygsover. Hur kan man vara sovandes när det skramlar i köket??? Sedan blir det sång och presentöppning i sängen oftast med nyfikna hundar som trängs med kartonger och papper. I år blev det lite annorlunda. Per har ingen vidare sångröst och gick inte upp och gjorde säng frukost till mig. Men present fick jag! En papaya kräm och så ska vi ut till silversmeden i Ulvakvarn för ett halsband. Frukosten gjorde han när jag var ute på morgonprommis med hundarna. Så det blev nybakta fuskbullar med halvsmältande ost på när man kom in igen.
Sedan började telefonen gå varm och närmsta sörjande i Uppsala kom och gratulera. Jag hade gjort kladdkaka som gick åt och efter några bitar så blir man nästan sockerberoende!!
Det var första Maj det.

Valborgen firades med tacos hos Ulli och Schotte. Altså inget speciellt. I och med att Per hade varit fyra dagar i Champange tyckte han att alkohol kvoten var fylld och det var inte så lockande att sitta i Ekonomicum parken med fulla fjortisar med ännu fyllare studenter!! Sedan att trängas i Champangegaloppen var inte något att ens tänka på!! Lungt och stilla shopping på IKEA blev det istället och inandlandet av två välbehövda nattduksbord. Nu är det bara gardroberna som saknas och så vardagsrummsbordet. Visserligen börjar det provesoriska se riktigt bra ut....

//Ylva, Disco, Isop och Roy

Inga kommentarer: