måndag, maj 28, 2007

Årets border: Mitt första 1:pris!!

Vad jag är stolt över min lilla knapp!! Royan skrapade ihop 172,5 poäng i lydnadsklass I, dvs ett första pris under Årets border!!! Nu ska vi ut och tävla mera för detta gav blodad tand!! Apporteringen är fortfarande stora stötestenen men ska träna mera på den delen. Sedan är det ju platsliggningen och vissa dubbelkomandon som jag gör.... Men träning ger färdighet!!
Sedan blev Disco även detta året den äldsta deltagande hund med sina 14 år.... Tänk att jag har haft honom så länge!!! Det var många som kom och hälsade på gamlingen och han bara njöt.... Bigitta hade även en valp på 14 veckor vars mamma är Roys syster med sig.... BEDORANDE sak som hette Rita. Rita gillade verkligen gamle mannen men det kanske inte var ömsesidig beundran. Disco satte fart bort från henne när det sylvassa lilla gapet kom för nära!! Roy stog som en pinne och tycket inte det var så imponerad med tänderna. Vi får se om det kommer en ny lite knapp snart till oss. Vill inte riktigt ha tre hundar igen men samtidigt vill jag inte att Roy ska bli ensam och Disco skitsur..... Det återstår i framtiden och se vad som ska hända.

// Ylva och GrabbarnaGrus

1 kommentar:

goran sa...

Va skoj att det gick bra för lille Roy o dig. Han verkar ha en framtid på planen om nu matte kan lära honom på rätt sätt.
vidare så är tre hundar fler än två.
kram