fredag, maj 18, 2007

Balen!!

Balen gick som planerat men tyvärr så slarvade högtidsvers läsaren bort min högtidsvers!!! Det får ju inte bara hända!! Som tur är får jag den av Alex sedan men det käns lite surt att inte alla andra får höra min vers.
När allt med fotografering och verser var avklarad drog vi till Gälbo och lämnade hundar och gick ner för fördrink och tre rätters. På min plats låg det en överraskning i form av ett paket. Jag blev glad och tyckte det var ju snällt av skolan att ge ett paket. Nu var det bara så att det var bara jag som fått ett paket..... Läste på kortet och så var det Miss Sofia, Ola och Maria som ville mig hylla med chokladhjärtan, örenhänge och armband!! Jag blev helt rörd!!! Det värmde hela kvällen och följande dag!!
Sedan skulle jag vara "tuff" och svepa min snaps... Det brukar fungera men denna gången var det ett 6 cl glas och tor mig det är inte så tufft att sätt i halsen....SATAN i gatan vad det brände!!! Mycket vatten efter så blev jag som ny till dansen!!
Dansen var traditionell styrdans med storbands jazz. Superbra killar de altså!! Per fick vara kavaljer till alla mina kompisar då det är vida känt att det bara är tjejer på Ultuna!! Trots att Per har två vänsterfötter så klarade han det riktigt bra...

Torsdagen före balen som var på lördagen skulle jag släppa Per på jobb och sedan åka till frisören. Gick till parkeringen och....grannen hade varit ute och övningskört med tjejen.....Hela vår frånt låg på marken och vänster sida framför fram däcket var helt insmackat!!! Gissa vad vi blev kallsvettiga!! Fick Ulli att köra Per och mig till svärmor där killarna och jag fick låna den bilen och ta oss fram och tillbaka med. På kvällen hade Per fixat en hyrbil så nu bräser vi omkring i en sprillans ny Renault Megan Touring!!! Hoppas Fiaten är mycket sönder!!!!

//Ylva och Hundarna

Inga kommentarer: