måndag, maj 07, 2007

Två ton sten!!

Helgen avlöpte som den skulle. Lördag först sedan söndag... Max kom och sov över fredag till lördag. På lördagen åkte vi in till stan och tittade lite på aka-rodden. Akademiska personer tävlar i rodd i centrala Uppsala. Kul att titta på men lite blåsigt. Glass och 2000kr fattigare blev vi ialla fall. De 2000 pixen gick åt när vi skulle hyra en frack till Per. Det är nämligen Vårbal den 12 Maj och vi ska gå. Det är skolan som anordnar för de som tagit examen och då får man ju passa på!! På eftermiddagen tog vi en runda till Schotte och kollade om han hade lagt sten på uppfarten....typ tre rader av tjugotvå var klara. Max skulle konka hem ett lecablock men det satte vi stopp för. Han menade att mamma inte skulle bli sur för den skulle ju vara ute. Vad ska du använda den till, undrade jag. En ramp blev svaret. OK...blocket fick stanna hos Schotte trots en massa övertalnings knep på mig. Per sa en gång att blocket inte skulle med och Max släppte det direkt!! Jäkla unge att inte lyssna på mig uten bara på Per!! Annars är han rolig och MYCKET pratsam!!

Det var söndagen som fick vara vigt till stenläggning. Två pallar blev det och uppfarten är numera suveränt laggd. Nu är det bara sex pallar sten kvar på ett ton vardera. JIPPII!! Man är kan jag medela lite stel i kroppen och alldeles slut dagen efter.... Planerar att sova framför tv:n ikväll för det finns inget bra att titta på.

//Ylva, Disco, Isop och Roy

1 kommentar:

Rosa sa...

Ungar är roliga,de måste bara testa. Tjatar jag en gång till så kanske de ger med sig,så tänker de. De har tusen och åter tusen knep för att få sin vilja igenom. Jag vet för jag utsätts för det varje dag. Men roliga är de och jättehärliga att diskutera med.
Kram /Rosa