torsdag, september 27, 2007

Trött som en gurka!

I tisdags var vi i fält. Jag och "jobb" Maria drog ut till Gimo för att samla in prover. Det gick väl inte så som det var tänkt. Hygget vi skulle undersöka var avverkat i Maj och skullle enligt vår uppfattning ha barkborre angrepp.... Två högstubbar (3m höga stubbar) av 30!! var angripna. Inte alls som vi tänkt från början. Vi jobbade i alla fall på och kom hem vid 17.00 till jobb. Kastade in Alla prover utom barkproverna som jag tog hem för att leta insekter. Satt typ två timmar med dem på kvällen och var klar lagom till kvälls prommisen. Ingen agility här inte! Onsdagen hasade jag mig igenom VÄLDIGT trött genom att små sova på en väligt intressant och genomgående disputation, kollade/sorterade prover och körde hem. Väl hemma så var det frid och fröjd.
Per var med allergi Marias Per och tog ner masten från segelbåten medan jag då lusade runt, gjorde mat och slökollade på TV. Roy ansåg att det var ju onsdag och HANS tid så vid tjugo i sju tog jag mig i kragen och åkte till Knivsta BK för lite drillning. Blev betydligt piggare ute då det var lite kallt. Marita på klubben frågade om jag ville gå en tävlingsledrkurs för bruks.... Ehhh... Jag har just nu bara tränat lydnad sedan jag fick Roy men ska ändå tänka på det. Roligt att de tänker på en nying som jag!! Men ska kanske ha lite mera kött på bena typ att jag faktiskt har tävlat bruks innan jag blir tävlingsledare!!
Väl hemma igen gick jag och la mig vid nio och sov hela natten tills klockan ringde vid 6.00. Pigg och allert studsade jag upp ur sängen och tog mig an denna dagen!! (nästan så gick det till)
Imorgon är det ut i fält igen men då drar vi till Österbybruk. Dagen efter är ju helg och jag kan ha sovmorgon!!! JIIIPPPPIII!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja nog är det skönt med sovmorgon synd att det aldrig hinna med.. Ska upp imorgon igen kl 05;00... pust och stånk.. Ja men livet är ju för kort att sova bort eller hur öhh??