torsdag, september 20, 2007

Lite om allt möjligt

Agility träning i tisdags:
Går som tåget men inte alltid som matte vill.... Slalom är vår stora stötesten men har förstått att jag har tränat för mycket högeringångar för det går mycket bättre än vänster. Men lycka är när han kommer rätt in och tar ett tolv pinnar slalom i hög hastighet.... detta händer inte så ofta men vi närmar oss.

Lydnadsträning i går (onsdag):
Som vanligt är han som en liten prins! Började träna med långa fot, sedan långa fritt följ. Fungerar jättebra! Efter blev det två vardera läggande och ställande som också fungerade super! Apporten kom fram och där fick vi backning då detta moment kommer lite i skymmundan. Brukar komma på det när vi är färdiga och ska ha fram "basketgrisen". Han hoppar liksom inte mot apporten utan brukar sitta och kolla efter andra saker. Tränade även lite på själva appoteringen som går super! Roligt tyckte även Golden Leo som kom i full kareta och plockade Roys apport. Snacka om terriern kom fram men som tur är så var matte ett steg före och misstänkte att Leo skulle bryta sig loss från inkallningen när jag hade kastat apporten så ett regält tag i halsbandet på Roy minskade risken för terriern att komma lös. När kommandot kom så kom hans drivande skall fram. Ingen skulle få ta den igen!! Efter apporten så blev det en liten egen platsliggning medan matte fixade med hoppet. Där började vi med halva tvåans hopp. Hopp över är inget problem för en agilityhund men det där att sätta sig på andra sidan precis efter var väl inget imponerande. Han fräste iväg men stannade när jag sa till att han skulle sitta. Problemet här är att han lägger sig ner men vi har ju inte tränat så ofta på detta (typ två gånger) så det blir nog bra snart.
När vi snart är klara med träningen brukar jag täna "ut". Roy tycker det är super roligt och har verkligen fart ut. Denna gången så gick det mot skogen.... Rakt över planen for han innan jag typ fem meter innan skogskanten fick stopp på honom. Där såg jag mig under några långa sekunder leta hund i Knivsta....

På söndag drar jag och Maria (inte Maria i Almunge) ut till puppisarna... Maria är lite allergisk men förhoppningsvis så går allt bra! Snart så kommer Drago hem!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fota fota fota! Så fotar jag på måndag!!! Ha det sååå kul och pussa på dem ordentligt!

Anonym sa...

Ja fota massa,,,,, å snart får vi hämta dom... vilken bebbe e du sugen på Ylva?

Anonym sa...

Imorrn ska du pussas!!! HÄÄÄRLIGT! Sen kommer jag på måndag... valparna kommer att bli ordentligt härdade! ;)