lördag, september 15, 2007

HaHaHa.....158,5 poäng....HaHAHA

Vad ska man säga... Han var glad och gjorde saker som han inte ens har tänkt tanken om i träningen.... Ett bra exempel var att han satte sig framför mig på inkallningen... Vilken hund gör så och sedan kommer på att Oj då....jag ska vara vid sidan! Vi hade ialla fall roligt och det var trevligt att träffa Maria (i Almunge) och prata lite hund.

Här är serien med dommarkomentarer:
Platsliggande 10
Tandvisning 10
Linförighet 7 (Släpper i sväng, nosar, sent sättande)
Läggande 8,5 (Något segt ner)
Inkallande 9 (Slarvigt avslut)
Ställande 7,5 (Slarvig transport, segt ställande)
Apport 0 (Tar ej)
Hopp över hinder 8 (slarvigt avslut)
Helhet 8 (Pigg och trevlig hund)

Bra dommare och jag kunde lika gärna ha fått de 1,5 poängen ifrån på rätt sida. Ett litet irritationsmoment var att planen hade en grop i mitten vilket gjorde det lite svårt att koncentrera sig på Roy. Ibland så bara försvann foten några cm och gjorde att man inte fick den riktigta koncentrationen och en svajig gång. Men annars så var det en rolig tävling och det är väl bara så att vi ska ta vårt LP i Knivsta där vi började tävla! Så nya tag och mera träning tills den 7 okt....En vecka innan puppis kommer!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Attans skitsynd var det!!! ...men ni tar det nästa gång!!! :D Det såg bra ut!
Åååååå vad lång tid det är tills valparna kommer.... Hörs!

Anonym sa...

Ja men det är mer fusk att ni har närmare till småttingarna än vad jag har :( Du får kela med min så mycket du kan och pussa från mig!

Anonym sa...

Nu finns du på www.otbk.com! På pallen under tävlingar... hihi kolla på resultatsidan!!!