tisdag, september 11, 2007

Puppis tre veckor

Då blev min lilla Dragos-Dragg tre veckor och karantänen släpptes från valplådan. NU får vi besöka den lille och på lördagen drog vi kosan mot lådan! Det är en speciell känsla när man har fem rultiga valpar med ytterst lite kordinationsförmåga knatandes omkrig sig när man sitter på golvet. Man kan liksom skopa upp dem och gossa lite utan större protester och när den ena har tröttnat så tar man en annan. De som fastnade mest i famnen var den Gröna medan Blå kom tvåa och Gul på tredjeplats. Den Röda hanen är VÄLDIGT självständig och både jag och Åsa tyckte att det inte är en valp som passar mig då detta faktiskt är min första Kelp och vallhund. Sedan har vi Marias lilla dam som styr och ställer med brödrarna...precis som det ska vara!!

Här är lite bilder på sötnosarna:

Hipp-Hoppen är verkligen tålmodig....

Pappa Jago...utestängd!!

Grön till vänster och Blå till höger

En trygg liten Grön sovandes i mina händer!! Man bara smälter ju!!

Roy och Per på jakt efter godis som kommit under spisen...

Anledningen till "Pudelsvansen" är ett fuktexem som inte gick att få bukt med utan resulterade i ett vetrinär besök. Roy var inte helt glad i att ha en "Pudelsvans" uten gömde sig i buskar och vägrade gå ut ur bilen... Nu är det bra igen men det tar lite tid för håret att växa ut....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vem vann - Roy eller Per? Ylva, du får ge dem lite lagad mat istället:)

Anonym sa...

Mysigt med valpgos! Ååhh längtar till nästa gång jag ska dit!

Rosa sa...

Vilka små godingar! Jag kommer ihåg hur det kändes när vi skulle åka och hälsa på Dino första gången. Lycka till med nya familjemedlemmen.

Kram från Kattarp

Anonym sa...

Åååå kul då ses vi på lördag! Jag ska hålla alla tummar jag kan!!!
Hejja!!! HEJJA!!!