tisdag, juli 31, 2007

Tax bebisar!!

Tog en tripp till Södertälje i helgen och hälsade på Tax Louise och Henrik för att se hur de bor. Sedan var det ingen tillfällighet att Katja hade valpar som man bara måste klämma lite på.... Louise och Henrik bor på toppen av berget i ett gult tiovåningshus!! Det kändes lite yrigt när man tittade ner från balkongen från sjunde våningen... Men vilken utsikt!! Man såg hur långt som helst!! Louise har två taxar, mor (Katja) och dotter (Pixla) som är av sorleken och sorten långhårig dvärgtax. Hur söta som helst är tjejerna men nästan varandras motsatser!! Katja är lugn och sansad drake medan Pixla är en liten piraya vilket Roy fick känna på när han råkade stå förnära en påse tidningar med tuggisar på toppen. Tjohej vad det lät om den lilla larven!! Roy fattade nog inte riktigt vad som hände och bara backade undan medan jag och Louise jagade tax!! Katja och valparna var inte hemma utan hos deras uppfödare Eva som har Dammlöts kennel. Mycket gos och kel blev det både med sex veckors bebisar och mamma tax som placerade sig i mitt knä ett bra tag. Jag och Katja är riktiga bundisar efter tiden på Gälbo. Pixla är som en torped när man passade henne så någon lung stund blev det inte då inte!

Här kommer lite valpsötingar:
Kamptax med mor i bakgrunden medan Margarit har flytt fältet upp i husses knä
Visst ska man tugga på allt annat så som skor och skosnöre


Matdax för alla, två flickor och fem killar!!Sötnosen nummer ettSedan blev det bajs och mycket bus i trädgårdenDet är en tax som är under den andra. Vad har du där?? Det låter konstigt.... Visst är det som man kan smälta!! Blev erbjuden att bli fodervärd till en kille..... Men tog mitt förnuft till fånga efter tre sekunders betänketid på mitt JAAA som skrek i huvudet!! De VAR JU SÅ SÖTA!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååååå vilka söta... skulle också ha skrikit JAAAA i huvudet först till ett sådant erbjudande!

Ååå då skulle du kunna haffa mig och säja hej, för jag ska till Mårtensby! Ska nog kika båda dagarna om jag får för sambon!!! hihi...

Rosa sa...

De är ju helt underbara.