torsdag, juli 05, 2007

Lydnadsträning

Var på Knivsta igår och tränade lite med en kompis-kompis och hennes hund. Jag tror det är den femte personen jag sliter med till Knivsta. Tyvärr har de andra träningskompisarna flyttat från Uppsala eller lagt schema att alla onsdagar tre månader framåt var jobbkvällar....ULLI :) Men nu så hoppas jag att Jasmin har fått blodad tand att träna sin underbara kortis (korthårs collie) Becka som i dagens datum är 8 månader. Verkligen trevlig liten sobel tik som även Roy kunde ta en repa med efter träningen. Gissa om att Roy var trött i kropp och själ när vi kom hem. Somnade brevid toastolen när jag gjorde iordning mig för natten. Vaknade när grannen kom hem en haltimme efter jag gått från toan.... Stackars liten!
På lördag åker vi ner till Härliga Skåne Land och tar en veckas ledigt där innan vi ska upp och göra iordning vår uteplats....det behövs för den är verkligen SUNKIG!!

//Ylva och Grabbarna Grus

Inga kommentarer: