tisdag, juni 12, 2007

Jobba...

Jag jobbar som ni nog vet på SLU i Uppsala eller närmare bestämt på Inst. Skoglig Mykologi och Patologi. Huset är byggt på 40-50 talet och för närvarande (när det är varmt) så finns det ingen ventilation att tala om.... När man gå hem på eftermiddagen vid fyra så är det en befrielse att komma ut i skuggan där det åtminstone blåser lite och är cirka 5 grader kallare än innomhus. Alla fönster i korridorer och nödutgångsdörrrar står på vid gavel för att underlätta arbetet MEN i och med att jag labbar för det mesta så undgår jag de svala vindarna som ibland letar sig in. I labbet får det definitivt inte vara öppna fönster då det finns risk för kontaminering.... JIPPI.... Det är bara att bita ihop och jobba vidare i värmen. Just nu så letar jag DNA-mönster (T-RLFP mönster för er som vill veta), autoklaverar agar som i eftermiddag ska bli till plattor, preppar insekter så att jag kan analysera det svamp DNA:et som finns på de små och så svettas jag!!! Det är tur att jobbet är roligt för annars skulle jag gå och göra något annat!!

//Ylva och GrabbarnaGrus

Inga kommentarer: