fredag, juni 01, 2007

Islandshästar i Agersta

Nu har Mykologen varit på äventyr på Islandshästar. Inte hela de 50 anställda utan vi blev 8 stycken som trotsade naturens krafter. Jag fick en pigg liten krabat som hette Vinur. Som vanligt när man har ridvana fick jag rida sist och naturligt vis hålla in min kuse tills de andra fattade hur man skulle få hästen framåt. Tre av oss hade inte ridit något alls eller typ en gång innan medan Eva, Petra och jag hade mest erfarenhet. Det var bara jag som hade ridit islänningar innan. Nadja hade aldrig suttit på en häst och trots hon fick den snällaste på stället lyckades hon göra denna "vild". Vi andra som hade lite erfarenhet såg att hästen gjorde precis som den blev tillsagd. Bromsar man och driver samtidigt då backar hästen....vid alla halter så backade den bakåt och gjorde oss lite nervösa bakom man som tur var hände inget.
Vi som kunde rida har bestämt oss att åka dit en gång till så att vi kan verkligen utnyttja våra kunskaper och få lite fart på det hela!!
//Ylva och grabbarna

Inga kommentarer: