måndag, januari 01, 2007

Skåne tur och retur i jul

Nu är julen över och vi har överlevt både det ena och det andra. Roligt att vara nere och hälsa på resterande familj och ta det lite lungt. Ska försöka redovisa lite vad som hände över jul.
  • Kommer ner på torsdag kväll den 21/12 efter en resa genom Stockholm i snigelfart dvs. hastigheten var mellan stillastående och 30 km i timmen. Vi kom lite fel i tiden och fastnade i trafiken
  • Fredagen var vi hundvakt till Menot, mammas jycke och min Roys mamma. På eftermiddagen passade vi även min brors dotter Maja som är hela sju månader gammal. Väldigt söt och glad prick när hon inte är trött och vägrar sova.... Lungna puckar helt enkelt.
  • Lille jul afton susade vi omkring och gjorde saker som mamma behövde hjälp med. Några småsaker som kasta tjocktv och bära upp grejor på vinden etc.
  • Julafton började med fika hos Bengt och Elsa. Mammas bror och fru och mina gudföräldrar. Trevligt, trevligt. Detta uppföljdes med promenad i Bruces skog i Helsingborg och Kalles julafton. Julmaten dukades upp och naturligt vis så åts det mycket för mycket!!
  • Annandag jul var det middag med hela familjen. Åkte och hämtade Farmor och Farfar i Helsingborg och transporterade dem ner till Landskrona till mammas lägenhet. Daniel, Anneli och Maja kom och vi åt någon Kyckling med Apelsin. GOTT!! Alla hundar var även samlade. Sex totalt och lite stojigt då min Roy och Daniels Esso inte går ihopa så bra. Esso fick börja vara i bur men det ändrades snabbt när Roy ville leka med Diezel lite väl häftigt. Hur roligt det än är så blir det trångt med sex hundar och åtta personer i en trea.
  • Tisdag var slapp dag och ett besök hos min Far och hans sambo i skogen utanför Landskrona.
  • Onsdag var shopping på Väla. MYCKET folk men presentkorten vi fick i Julklapp gick åt ialla fall! Jag skulle ha vantar, det blev smink medan Per gjorde något han aldrig gjort och köpter gardiner!! Två par också!!
  • Torsdag hem och ett besök i Norrköping hos Sofia. Trevligt var det och jag fick mycket att tänka på!!

Så var vår Jul!! //kramar Ylva och GrabbarnaGrus

Inga kommentarer: