torsdag, januari 04, 2007

Blev med ny hund!

Nu undrar ni säkert vad det har farit i mig!! Räcker inte tre? Nu är det inte så farligt som det låter. Vi var ute vår eftermiddagspromenad och mötte alla Damerna från vetrinären. Damerna är ett gäng, företrädesvis labradorer, som tar sina vetrinär mattar ut på promenad vid lunch. Vi träffade hela gänget och både Isop och Disco var i himmelriket med Damerna snusande runt omkring. Roy var mer skeptisk och var inte alls glad att bli undersökt i sömmarna. I gänget finns även en liten Norwish terrier som var helt förskräckt av små hundar och även hon var lite låg som Roy. Efter pratstunden gick vi vidare och när vi kommer till parkeringen och grovsoperna ser vi en svart hund stå och käka. Någon hade lagt en soppåse och huvudet på hunden var nerstucket. Vi stod där ett tag och tyckte vi kände igen hunden.....en tik....en labrador....hhhmmm. Isop fick ge upp sitt koppel och labradoren fick följa med hem och ta en slurk vatten. Det är väl torrt med sopor? Disco och Isop var helt övertygade att deras nya tjej skulle flytta in och blev nog lite purkna när jag tog ut henne från lägenheten igen. Roy var nog mer lättad!
Labradoren fick följa med ner till djursjukhuset och där frågade jag: "Vetrinären som föder upp labradorer....fattas hon en hund?" och ja det gjorde hon! Tösen som jag hittat var en av Damerna och enligt utsago brukar försvinna men oftast på något sätt komma tillbaka till matte, på ett eller annat sätt. Oftast på det sättet jag hittade henne...i något gott och av en SLU/Vetrinär student som känner till vart det finns en massa labradorer!!!
Så i fem minuter var jag med fyra hundar. Disco gillar vekligen inte Roy och kan på en sekund byta honom mot en eller flera av Damerna!! Troligt vis delar Isop den uppfattningen också. Roy däremot har svårt att lämna matte (och vise versa) även om det bara gäller ett toalettbesök!! Kanske ska man skaffa sig en Labrador??
//Ylva och GrabbarnaGrus

Inga kommentarer: