måndag, januari 01, 2007

Nyår

Vanligtvis är det skotträdda hundar men eftersom Disco blivit gammal och tappat hörslen någonstans i skogen så påverkar han inte Isop längre och våra nyårsaftonar är mera drägliga. Men gå ut och festa är inget jag gör ändå. Lämnar inte mina små älsklingar ifall att de blir rädda. Trots vi inte var ute och firade så hade vi trevligt ändå. Middag hos Ulli och Schotte efter promenad med killarna och Elif (kelpie). Friterade pommes och grillat stod på menyn. Grillningen skedde med elgrill och proppen gick när frityren fick spel. Svart som natten i köket och det blev även de pommes som låg i frityren!! Men annars så var det gott. Efter det åkte jag hem medan Per fortsatte till Ali för en titt in. Jag hade bestämt med Karin att komma ner med kladdkaka vid tio tiden på kvällen. Per kom senare och där satt vi tills kvart i tolv. Karin och Jonny med Asti (storpudel) och jag och Per. Killarna fick vara hemma då Jonny är allergisk. Inga problem då vi i stort sett bor brevid varandra och kunnde höra hur mycket det smällde och om det var nära.
Allt gick bra vid tolvslaget. Bara Isop som visade tecken på rädsla. Disco sov som en stock och Roy låg på mina fötter och tyckte vi kunde gå och lägga oss.... klockan var ju mitt i natten!!

Det var vårt Nyår. Ingen stress eller annat, bara roligheter.

1 kommentar:

goran sa...

Hej
skönt att dogsen klarade nyår så bra. Våra fick vars ett stort tuggben o så fick dom lyssna till Santana.
Kul att vi hann träffas på annandagen. God fortsättning
kram
pappa