fredag, januari 19, 2007

NU ÄR JAG KLAR!!!

Äntligen är allt klart med exjobbet!! Redovisade igår och det gick superbra och jag fick många tummar upp när det var över. Många tyckte det var en intressant frågeställning och önskade mig lycka till som Dr. Det ska bli riktigt kul att börja jobba på Mykologen och tjäna lite pengar istället för att få överlevnadsbidrag från CSN.

Presentationen skulle börja klockan nio på morgonen. Jag och Per var där tjugo i för att sätta upp datan och kolla att det gick att köra projektorn. Inga tekniska problem där inte. Två minuter i nio kom två kompisar, Karin och Maria. Ok.. visst det blir väl lite konstigt att bara redovisa för dem och Janne (handledaren) men visst.... En minut över drösade hela Mykologen in plus Martin som hjälpt mig med insekterna....två minuter senare kom Bodil och fick stå!! Så cirka 40 pers var och lyssnade och stälde frågor efteråt.... Jag njöt som fisken i vattnet!!!!!!!!!

På kvällen friade vi med tårta hos Ulli och Schotte och i helgen blir det skumpa!!

FY FAN VAD JAG ÄR BRA!!!!!!!!!!!!!!!!

//Ylva

3 kommentarer:

Göran & Ewa sa...

GRATTIS!!!!!!!
Finns ingen bättre känsla än när flera års studier äntligen går i mål!!!

Fira på med både skumpa och annat gott, det har du förtjänat! Per också kan tänkas som fått stå ut med en student i flera år ;)

Pappa & Ewa

Rosa sa...

Jätte grattis Ylva!
Roligt för dig att få tjäna riktiga pengar och inte behöva nyttja CSN. Än en gång grattis.

Alex sa...

BIOLOG YLVA! Visst låter det bra? Nu är det arbetslivet som väntar eller som du, doktorandjobb. Härligt!!!!!!!!!!!

Kramizar BIOLOG ALEX