måndag, april 16, 2007

Helt slut!!

Tänk vad en heldag ute i det fina vädret kan göra! Lördag förmiddag spenderade jag och Karin på Knivsta BK där vi blev inspirerade. Det var nämligen lydnadstävling. Meningen var att vara med men både Roy och Asti har gått upp de senaste platsliggningarna så då bangade vi ut helt enkelt. De andra momenten skulle vara bra att träna på men man vill ju inte riskera något med platsen. Där får man ju inte ingripa och störa de andra så det blir svårt att korrigera om det händer något. Men helt träningsispirerade blev vi allafall! Lördagskvällen grillade vi Schotte och Ulli. Senare kom även Katta, Kalle, Linnea och sippade vin i trädgården. Trots att Elif löpte fick killarna vara med. Det är tur att hon är en liten argbigga så att det stänker om det när hon löper så några valpar blir det inte där....till Roys förtret!!

Söndagen började där lördagen slutade dvs. i Schottes och Ullis trädgård. Frukost i det gröna sedan bar det ut till stugan för spår och ränsande i rabatter. Spåret gick skit dåligt :( Roy missade alla vinklar och ville absolut inte ta i "bocken" när han kom fram. Ränsandet i rabatterna gick desto bättre. Gallrade i en syren häck som blev uppenbart bättre. Agneta (Pers mamma) som också var med berömde "Pelle" hela tiden att han gjorde det så fint....TANT!! Jag slet som ett djur!!! Men jag fick beröm från Gulli istället vilket jag värderar mycket! Söndagkvällen spenderade vi helt utslagna på soffan tittandes på Heros. Mycket bra serie som just nu går i USA.

Nä nu blir det lite mera jobba...

//Ylva, Disco, Isop och Roy

Ps. Nu har det även hänt mig som 200 andra på Gälbo...elementen har läckt!! En stor gul/grön (färgat vatten) sjö mitt på golvet mötte mig i morse!! Som tur är finns det inte så mycket kvar på Gälbo och det som finns blev inte förstört då de grejorna är mest längs väggarna. Tur i oturen!! Ds.

Inga kommentarer: