fredag, mars 09, 2007

Jobba....pengar och sprätt!!

Här jobbar man och står i. Håller på att seqvensiera DNA för att få ut vilken svampart som har färdats på barkborren. Roligt när man väl får resultat!! Dessa barkborrar jag just nu håller på med kommer från Asa i småland som följd av vår kära vän Gudrun. Ni som inte har en aning om vad seqvensierng är så titta på ett avsnitt av CSI när de tar fram gärningsmannen med hjälp av DNA. Det är ungefär så det går till men det tar lite längre tid än på TV. Cirkus två veckor om allt går som det ska. Just dessa prover har tagit en månad men då har inte ett enzym fungerat och jag har fått göra om mycket innan vi fattade att det var Taq-polymeras enzymet som var helt konstigt...
Min första lön har kommit och jag har lyckats att sätta sprätt på den också. Var och köpte lite bokhyllor och andra saker till lägenheten som behövdes. Roligt att känna sig lite rik för en gång skull!! Nu ska jag börja spara till en ny bilbur för den gamla är inte så jätte säker. Sedan tycker Roy att den är äklig när man slår igen bakdörren och ehela buren skramlar. Stackars liten!!

// Ylva, Disco, Isop och Roy

Inga kommentarer: