fredag, december 15, 2006

Vart tog mina snitslar vägen?

Vem är det i Uppsalas skogsnejd som tar ner snitslar? Det undrar jag!! Var ute i morse och lade ett viltspår till Roy enligt alla konstens regler. Hela sträckan och med två bloduppehåll. Väntade nästan fyra timmar och sedan var det dax. Kärde ner och gick en liten runda med alla killarna i snigeltakt för att spåret skulle ligga lite till. Traskade tillbaka till bilen och lastade in Disco och Isop. Roy, Glad som en spelaman hoppade och ryckte i kopplet när han insåg att det var spår på gång. Han plockade upp spåret utan probelm och de första 400 metrarna (av totalt 600m) gick superbt!!! Tog ett bloduppehåll på 25m som en dans fast detta var första gången han fick ett sådant. Sedan var det vinkel och....Alla snitslarna var borta!!! Jag kan inte tro att alla på 200 m blåser ner och helt försvinner från jordens yta!!! Det var bara att släppa på Roy igen och se vad som händer och om han hittar. Naturligt vis gjorde han ett bra spår efter uppenbarensen av avsaknaden av snitslar men matte var lite förvirrad och ganske irriterad!! Vem tar ner snitslar i skogen??? Kan någon svar på det? Det är ju inte så att de är jättedyra att konstruera, en klämma med ett plastband... Får köpa nya klämmor så att jag kan fortsätta min träning av Roy till Svensk viltspår champion!

God Jul och Gott Nytt År önskar vi alla till er alla// Ylva, Disco, Isop och Roy

Inga kommentarer: